V8 modificaties

Fabrieksnieuwe Rover V8 4.0/4.6 ltr motoren voor klassiekers en kitcars

Rover V8 4.6 ltr fabrieksnieuw

4-bouts krukasophanging

Tevens leverbaar in 4.0 ltr uitvoering

Roverspecialist Berry Smink levert compleet gereviseerde cilinderkoppen voor de V8. De koppen worden voorzien van nieuwe geleiders/zetels/kleppen en worden gevlakt/chemisch gereinigd. Indien nodig worden er nieuwe tuimelaars geplaatst en/of tuimelaarassen vervangen.

De keuze uit diverse standaard en "snelle" nokkenassen is groot. Per toepassing en budget wordt een geschikte nokkenas gekozen. Voor elke nieuwe nokkenas geldt dat er nieuwe klepstoters en een nieuwe distributiekettingset gemonteerd moeten worden.

De carburatie of brandstofinjectie is zeer bepalend voor het afgegeven motorvermogen en koppel. Een populaire carburateurset voor de Rover V8 is die met een Weber of Holley carburateur. Deze worden (in dit geval) gecombineerd met een Edelbrock inlaatspruitstuk en een K/N luchtfilter.

Naar wens kunnen wij een gereviseerde startmotor en nieuwe dynamo en waterpomp monteren om een zo groot mogelijke betrouwbaarheid te kunnen garanderen.

Het uitlaatsysteem voor de Rover V8 motor wordt onderschat. Voor een goede "beademing" van de motor moeten bijpassende uitlaatspruitstukken gemonteerd worden. Roverspecialist Berry Smink maakt dergelijke spruitstukken uit staal en roestvaststaal, welke tevens glimmend gepolijst kunnen worden.

Hier ziet u "MGB V8 Style" spruitstukken, standaard stalen pijp, gespoten.

Als "finishing touch" kunnen diverse motor delen gepoedercoat, verchroomd of gepolijst worden.

De opbouw van de Rover 4.6 ltr V8:

Rover V8 Specialist Berry Smink

gespecialiseerd in:
(deel)revisie van motoren
nieuwe 4.0 en 4.6 ltr motoren
aanpassing loodvrije cilinderkoppen
tuning

Wij leveren performance onderdelen van onder andere:
- K/N
- Lumenition
- Edelbrock
- Holley
- Micro Dynamics
- Kent
- Piper

Meer weten over dit onderwerp?
Bel (033) 257 14 00 of stuur een mailtje naar: